På vår ambitiösa Sport Management Masterclass fördjupar vi oss ännu mer i idrottsbranschen genom 5 helt nya moduler som erbjuder nya lärare, personlig rådgivning och företagsbesök. Sport Management Masterclass är skräddarsydd för dig som vill arbeta inom branschen och skaffa en djupare, förbättrad och starkare kunskap om just sportbranschen. Under kursen kopplas du ihop med vårt rådgivningsprogram och blir tilldelad 2 mentorer från branschen, som erbjuder personlig rådgivning – det kan vara rådgivning om exempelvis karriärsval, projektstöd eller personlig utveckling. Dessutom besöker du professionella organisationer och verksamheter där du får en inblick i hur deras vardag ser ut.
När du har avslutat kursen får du ett personligt certifikat som bevis på att du har genomfört vår Sport Management-utbildning.
*Kursen är endast för tidigare eller nuvarande deltagare från vår grundkurs.
Många av oss kommer att uppleva att behöva leda andra – oavsett om det är mindre grupper eller större delar av en organisation – volontärer eller anställda. Ledarskap ställer höga krav på egna förmågor och mänsklig insikt för att lyckas. I modulen ‘volontärarbete och Sports Management’ tittar vi närmare på hur du leder volontärer genom motivation, engagemang och struktur samt hur du bedriver ett samspel mellan den professionella organisationen och volontärarbetet. Dessutom undersöker vi vilka förutsättningar och förväntningar som finns inför ledarrollen. Vi arbetar med teori i relation till ledarskapsrollen och hur man går från teori till praktik, så att du är rustad för att ta på dig en ledande roll inom sportens värld.
Talangutveckling är en djupt rotad del av arbetet inom sportbranschen. Det är en grundpelare som har stor betydelse för en organisations framgång, oavsett vilken sport det gäller. Hur man arbetar med talangutveckling och hur man säkerställer en framgångsrik karriärväg för “talangen” är något du kommer lära dig i denna modul.
Projektarbetsformen är en integrerad del av sportbranschen och det ställer stora krav på dig som projektledare. I modulen “Projektledning II” går vi in ännu mer på djupet av projektledning och tittar närmare på målformulering, riskhantering, kommunikation och ledarskap i projekt.
I denna modul tittar vi närmare på samspelet mellan strategi och organisation inom sportbranschen. Hur definieras en framgångsrik strategi som kan implementeras effektivt i projektet eller organisationen, så att det uppnås maximal avkastning. Hur bygger och strukturerar du en sund organisation och kultur som kan höja den övergripande strategin och organisationens mål.
I en värld där vi ständigt omges av upplevelser, digitala lösningar och underhållning kan det vara svårt att sticka ut. Sportbranschen kämpar om kundens uppmärksamhet och därför är det viktigt att veta hur man använder medier och plattformar på bästa sätt i konkurrensen om att skapa ett starkt varumärke och en medvetenhet hos konsumenten. I modulen “Sports branding & Marknadsföring” tittar vi på hur du skapar en stark identitet för din organisation/varumärke, oavsett om det är en liten klubb, en spelare, ditt eget företag eller en stor organisation, samt hur du kan maximera din marknadsföringsavkastning oavsett mål.
På Sport Management Masterclass arbetar vi med dig och dina projekt. Med vårt sparringsprogram får du personlig rådgivning från en tilldelad mentor, där fokus ligger på din personliga utveckling, karriärval eller egna projekt. Du får 2 sessioner med professionella från branschen.
Som en del av Sport Management Masterclass besöker vi olika företags verksamheter, vilket ger en unik inblick i företagets organisation och arbete. Det skapar också en möjlighet att utöka sitt nätverk ytterligare.
Grundkursen har gett dig vissa allmänna förutsättningar för att förstå branschen och dess sammanhållning. På fortsättningskursen går vi in mer på djupet med specifika ämnen, vi höjer helt enkelt nivån ytterligare så att du står så stark som möjligt inom branschen. Du får nya kontakter, stärkta meriter, massor av ny kunskap och personlig rådgivning. Du tar helt enkelt ett steg framåt.
Nej, det behöver du inte. Du behöver inte ha med dig ett konkret projekt för att kunna delta i kursen.
Du kommer att träffa 2 olika mentorer under kursen genom 2 personliga sessioner på cirka 15 minuter vardera. Här utgår man från dig och eventuella problem eller funderingar som du står inför. Det kan handla om att få råd om karriärsval, egna projekt, projekt i din klubb eller annat. Det är upp till dig att välja vad du vill få ut av det.
Programmet är för alla tidigare eller nuvarande deltagare på Innovative Sport Management.
Vi har utformat en enkel och smidig betalning för dig som vill delta i programmet. Det innebär att du endast betalar 400 kr när du bokar din plats, en summa som sedan dras av från det totala priset. Det återstående beloppet delas därefter upp på fyra månader och betalas den sista vardagen varje månad. Du kan se hur delbetalningen fortlöper i rutan under registreringen.
Idén bakom företagsbesöken är att vi ska få en personlig inblick i branschens verksamheter. Du kommer introduceras till ett konkret företag, där du får möjlighet att nätverka och höra om deras syn på branschen. Det är en utmärkt möjlighet att titta in i maskinrummet. Vi har besökt ett brett utbud av olika företag i branschen och besöken äger vanligtvis rum på vardagar.
Jane Brejnholt
kundservice@innovativesport.se
Tel: 08 525 028 77
Vi erbjuder kurser i Stockholm, Göteborg, Roskilde och Aarhus
Tlf. 08 525 028 77
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
AWSALBCORS | 7 days | This cookie is managed by Amazon Web Services and is used for load balancing. |
laravel_session | 7 days | laravel uses laravel_session to identify a session instance for a user, this can be changed |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to store whether or not the user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
XSRF-TOKEN | 7 days | This cookie is set by Wix and is used for security purposes. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
NID | 6 months | NID cookie, set by Google, is used for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to mute unwanted ads, and to measure the effectiveness of ads. |
test_cookie | 15 minutes | The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__zlcmid | 1 year | __zlcmid is a cookie set by Zopim to help identify a user's chat session between page loads. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__utma | 2 years | This cookie is set by Google Analytics and is used to distinguish users and sessions. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics. |
__utmb | 30 minutes | Google Analytics sets this cookie, to determine new sessions/visits. __utmb cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. It is updated every time data is sent to Google Analytics. |
__utmc | session | The cookie is set by Google Analytics and is deleted when the user closes the browser. It is used to enable interoperability with urchin.js, which is an older version of Google Analytics and is used in conjunction with the __utmb cookie to determine new sessions/visits. |
__utmt | 10 minutes | Google Analytics sets this cookie to inhibit request rate. |
__utmz | 6 months | Google Analytics sets this cookie to store the traffic source or campaign by which the visitor reached the site. |