Innovative Sport Management är en karriärfrämjande kurs som introducerar dig för sportbranschen. Kursen ger dig en förståelse för de processer och faktorer som har en betydande roll i en bransch som annars kan vara svår att komma in i. Under kursen kommer du att få kunskaper som kan bana väg för en karriär inom bland annat projektledning av diverse sport- och idrottsevenemang, sport management och administration hos sportklubbar och förbund.
Du kommer undervisas av kompetenta branschfolk som ger dig användbara verktyg för planering och genomförande av sportevenemang, ekonomi, ledning, sportmarknadsföring och mycket mer. Du träffar dessutom andra engagerade och målinriktade deltagare och skapar ett nätverk av människor som brinner för samma sak som du. Du kommer gå från kursen med nya kompetenser och ett boostat CV som du kommer ha nytta av i din framtid i sportbranschen.
Under den första lektionen får du möta de andra deltagarna för första gången. Ni får möjligheten att lära känna varandra samtidigt som kursens upplägg introduceras. Då det är avgörande att ha ett starkt nätverk i sportbranschen syftar lektionen särskilt till att stärka relationerna mellan deltagarna. Utöver detta kommer du utöka din branschkunskap genom en utförlig genomgång av sportbranschens struktur och de största aktörerna.
Under denna lektion kommer du att presenteras för relevanta verktyg för planering och organisering av sportevenemang. Vi går igenom de olika faserna inom sport management, så att du ska kunna arbeta processorienterat med dina framtida arbetsuppgifter. Du får dessutom konkreta verktyg för idé- och konceptutveckling för att stärka dina kunskaper inom planering av sportevenemang.
Denna lektion ger dig viktiga och grundläggande kompetenser inom den ekonomiska såväl som den juridiska aspekten av sportvärlden. Du kommer dessutom få en inblick i hur ett idrottskontrakt kan se ut, samt vilka juridiska problemställningar man kan stöta på vid upprättandet av ett sådant.
Denna lektion presenterar dig för olika kommunikation- och marknadsföringsstrategier inom sportbranschen. Lektionen kommer ge dig kunskap om upprättandet av samarbetsavtal samt lära dig hur man förhåller sig till olika samarbetspartners och andra intressenter. Du kommer dessutom få lära dig att hantera och förstå vilka kompetenser en verksamhet måste besitta för att kunna anpassa sig efter de krav som ställs av omgivningen.
I sportorganisationer kommer du att stöta på projekt av diverse olika storlekar, som projektledare måste du därför kunna planera, leda och genomföra projekt oavsett storlek. Under den här lektionen blir du introducerad till grundläggande projektledningsverktyg, som ska förbättra förutsättningarna för att du ska kunna leda ett projekt framgångsrikt. Slutligen kommer vi arbeta utifrån case från sportbranschen, där verktygen testas och diskuteras.
Innovation och ledarskap är en av sport managements grundpelare. Under denna lektionen kommer du introduceras för olika ledarskapsstilar med utgångspunkt i innovativa teorier och tankesätt. Du får även redskap för att motivera och leda dina medarbetare på bästa sätt. Fokus ligger på ledning och motivation av volontärer, då volontärarbete är en stor och viktig del av sportbranschen. Lektionen innefattar även en strategisk del, där vi bland annat tittar närmare på vision, affärsidé och verksamhetsstrategi. Slutligen kommer du få verktyg till hur man analyserar marknaden och konkurrenssituationen i sportbranschen.
Innovative Sport Management är en kurs för dig som brinner för sport och vill skapa en karriär i sportbranschen. Du ska ansöka om en plats på kursen om du vill utveckla dina kompetenser och få en djupare inblick i sportbranschens många aspekter. Genom sex kursdagar utvecklas ditt nätverk med hjälp av erfarna branschfolk som alla någon gång haft en dröm om att arbeta seriöst med sport. Därför värdesätter vi ditt intresse och drivkraft till att engagera dig i undervisningen högt, vid vår bedömning av din ansökan.
Du får ett kursintyg efter avslutad kurs, som du kan använda tillsammans med ditt CV eller visa upp för nuvarande eller framtida arbetsgivare. Dessutom får du tillgång till vår stängda nätverksgrupp.
Innovative Sport Management är för dig som brinner för sport och vill skapa en karriär i sportbranschen. Du ska ansöka om en plats på kursen om du vill utveckla dina kompetenser och få en djupare inblick i sportbranschens många aspekter. Genom de sex kursdagarna utvecklas ditt nätverk med hjälp av erfarna branschfolk och likasinnade, som likt dig drömmer om att arbeta seriöst med sport.
Nej, kursen är inte CSN-berättigad, men vi erbjuder möjlighet till delbetalning av kursavgiften.
Tidigare erfarenheter från branschen är inte ett krav innan kursen, utan vi hjälper dig på den nivån du befinner dig på.
Vi erbjuder kurser i Stockholm, Göteborg, Roskilde och Aarhus
Tlf. 08 525 028 77
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
AWSALBCORS | 7 days | This cookie is managed by Amazon Web Services and is used for load balancing. |
laravel_session | 7 days | laravel uses laravel_session to identify a session instance for a user, this can be changed |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to store whether or not the user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
XSRF-TOKEN | 7 days | This cookie is set by Wix and is used for security purposes. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
NID | 6 months | NID cookie, set by Google, is used for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to mute unwanted ads, and to measure the effectiveness of ads. |
test_cookie | 15 minutes | The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__zlcmid | 1 year | __zlcmid is a cookie set by Zopim to help identify a user's chat session between page loads. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__utma | 2 years | This cookie is set by Google Analytics and is used to distinguish users and sessions. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics. |
__utmb | 30 minutes | Google Analytics sets this cookie, to determine new sessions/visits. __utmb cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. It is updated every time data is sent to Google Analytics. |
__utmc | session | The cookie is set by Google Analytics and is deleted when the user closes the browser. It is used to enable interoperability with urchin.js, which is an older version of Google Analytics and is used in conjunction with the __utmb cookie to determine new sessions/visits. |
__utmt | 10 minutes | Google Analytics sets this cookie to inhibit request rate. |
__utmz | 6 months | Google Analytics sets this cookie to store the traffic source or campaign by which the visitor reached the site. |